Bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej
Bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej
Przed wpisaniem swojego identyfikatora i hasła zawsze sprawdź:
- Czy adres strony internetowej rozpoczyna się od https? Czy jesteś na właściwej stronie logowania do systemu bankowości elektronicznej eBO (https://ebo.bankbbs.pl/#/auth/login)?
- Czy obok paska adresowego znajduje się symbol zamkniętej kłódki; świadczy on o nawiązaniu szyfrowanego połączenia z Bankiem?
- Czy po kliknięciu w kłódkę pojawia się informacja, że certyfikat został wystawiony dla Beskidzkiego Banku Spółdzielczego i jest on ważny? Sprawdź warunki poprawności certyfikatu.
W przypadku zidentyfikowania w Systemie eBO zdarzeń dotyczących bezpieczeństwa elektronicznych kanałów dostępu, Klient powinien zgłosić niezwłocznie do Banku zdarzenie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod nr 33 815-79-34 wew. 70, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 – 20.00.
- Nie przekazuj nikomu swojego loginu/identyfikatora, hasła oraz numeru PIN!
- Nie loguj się do bankowości eBO z przesłanych linków i wiadomości sms czy też mail.
- Nie udostępniaj nikomu haseł/kodów jednorazowych/PIN-ów.
- Nie wysyłaj/ nie podawaj kodów BLIK osobom nieznajomym.
- Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi o podanie żadnego z powyższych drogą mailową ani telefoniczną.
- Uważaj na oszustwa "na zdalny pulpit"! Nie instaluj żadnych aplikacji. Bank nie wykorzystuje usług zdalnej pomocy przy użyciu pulpitu zdalnego.
- Twórz hasła skomplikowane i trudne do odgadnięcia przez postronne osoby oraz zmieniaj je co jakiś czas.
- Nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
- Uważnie czytaj wiadomości sms z kodem jednorazowym przed zatwierdzeniem transakcji - jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji!
- W przypadku podejrzenia kradzieży loginu, hasła, PIN-u - bezzwłocznie powiadom Bank.
- Nie odchodź od komputera lub urządzenia mobilnego, gdy jesteś zalogowany do bankowości elektronicznej.
- Pamiętaj o prawidłowym wylogowaniu się przed wyłączeniem przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej.
- Nie korzystaj z niezaufanych urządzeń (np. w kawiarenkach internetowych).
- Nie loguj się do systemu bankowości elektronicznej eBO z urządzeń mobilnych (laptop, telefon) korzystając z publicznych, niezabezpieczonych sieci wi-fi.
- Pamiętaj o regularnym aktualizowaniu systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz programu antywirusowego. Loguj się do bankowości elektronicznej wyłącznie z urządzeń z zainstalowanym oprogramowaniem antywirusowym!
- Nie podłączaj do swojego sprzętu zewnętrznych nośników danych, co do których bezpieczeństwa nie masz pewności.
- Wpisuj ręcznie adres https://ebo.bankbbs.pl do paska adresowego przeglądarki.
- Nie klikaj w nieznane linki w mailach i smsach, wiadomościach na portalach społecznościowych.
- Dokładnie sprawdzaj nadawcę wiadomości i nie podawaj w mailu poufnych danych. Nie otwieraj załączników, jeśli nie wiesz, co może w nich być.
W przypadku wystąpienia błędów certyfikatu przerwij logowanie do systemu i zgłoś problem pod numerami:
33 8157934 wew. 20,34 lub mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wymagania techniczne dotyczące eBO sprawdzisz w zakładce Strefa Klienta.